duminică, 27 februarie 2011

Antonia spune si... face lucruri traznite







De cate ori sunam acasa de la serviciu si ne cere la telefon ,Antonia are deja replica consacrata pe care o repeta de parca ar fi inregistrata : mama/tata (sau mai nou ..mami/tati) ,kakai! si gata ..fuge .
Imi aducea intr-o zi din sufragerie in dormitor haine care fusesera la uscat ..cate una,cate una...si pentru ca eu ii spuneam de fiecare data "mersi,mami!" ,fiecare haina ce ateriza in bratele mele era urmata de un simpatic "sesi!".
Uneori ,cand o pun la somn ,imi iau langa mine in pat laptopul ca dupa ce atipeste sa mai pot cauta diverse pentru la munca ...Anto deja o vede ca pe o rutina si de cate ori ne punem in pat si nu am laptopul langa mine ma atentioneaza "mama,tiutou "=mama,calculatorul.
Se pare ca a ramas in topul preferintelor ei leaganul desi nu l-a mai folosit decat ocazional,pe la locurile de joaca .Daca vede sau o intrebam unde vrea sa se joace ,Anto spune ca vrea in "leaga".
De cate ori face un lucru pe care stie ca nu ar trebui sa il faca sau o avertizam noi ca nu-i bine ce face,o auzi spunand printre buzele tuguiate :asa niu ".
Alte cuvinte noi :
Chema- crema
pac- cap
penei- ponei
paia-para ...mare fan para,mai nou....aseara mi-am adus aminte ca in sarcina am mancat foarte multe pere.
unu,doi,tei,si- unu ,doi,trei ,si atunci cand ne jucam diverse joculete dar nu numara chiar singura ci cu un pic de ajutor...il omite mereu pe doi.
Dintre printesele Disney ne-o arata pe "Apapa ","Olola "=Aurora,"Bei "= Belle.
Deseneaza din ce in ce mai bine...a inceput sa umple un anumit spatiu cu culoare desi depaseste inca,lucru normal pentru varsta ei.Cu culorile inca mai lucram ,ramanem tot la piticaliu ,ghi si dede(portocaliu,gri si verde ).
Atunci cand sunt acasa nu am voie nici la baie fara ea ...si uite asa Antonia a invatat de la varsta aceasta la ce folosesc absorbantele si cum gaseste un absorbant arata tutoror cum face mama.
Atunci cand se ineaca cu alimente o bat usor pe spate ...mai nou se bate si ea dar pe burtica sau la fundulet.
La pranz ne-am jucat cu plastelina ,dupa o tura de o ora prin zapada.Era foarte incantata de ce realizam noi si mai mult ,mi-a placut ca incerca sa ma imite in executarea diverselor miscari...punea plastelina in mana si cu podul celeilalte palme facea miscari circulare sau sus-jos .
Pe ea o cheama "Anti" ,are "unu "ani,pe tati il cheama "CHiti si Adei " iar pe mami "Elela".
De cateva zile trecem printr-o noua perioada de tantrum.Se enerveza din orice,o simt usor frustrata ca nu poate face unele lucruri care depasesc nivelul ei de cunoastere si putere ,plange cu lacrimi de crocodil si se vaita din nimicuri.Sa speram ca va trece repede cu rabdare si comunicare.
Cantarita aseara....11,2 kg....cm nu ii stiu inca.

La final ...moda primavara-vara 2011...scuzati boticul si pieptul plin de biscuiti...tocmai ne savuram desertul...si totusi costumatia preferata ramane o pereche de papuci de casa ai mei ,niste margele lungi,negre ,si pe mana,inevital o galetusa de nisip sau o gentuta de-a ei.

6 comentarii:

  1. Ce dragalasa e!Creste fata,creste si e cuminte!Sa aveti spor cu toate.

    RăspundețiȘtergere
  2. BEATRICE...multumim frumos!La fel si voua!

    RăspundețiȘtergere
  3. :) Doamne, cat de mare a crescut!! :) Ma uit la ea si nu imi vine sa cred! Este un copil minunat si face/zice o gramada de chestii! Felicitari pentru progrese!!! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce tare e cu haina pe ea!!!Am ras tare la faza cu batutul cnd se ineaca.La fel face si Daria , s ebate pe piept , in fata :))).In rest, a rms tot o frumoasa!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Gabi...multumim mult!mi-a crescut inima de 100 de ori! :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Dana...e un halat de-al meu de baie !!!Haiosi tare piticii astia !Intoarcem pupicii!

    RăspundețiȘtergere